18 maj 2018

Trist torsdag

Torsdagen blev dessvärre en trist sådan. Utan förvarning började mitt hjärta hoppa konstigt, ja så konstigt att jag fick svårt att andas. Det var ingen vanlig hjärtrusning utan dubbelslag som inte slutade. Min dotter tvingade mig att ringa 112 och snart var ambulansen på plats för ilfart till Oskarshamn.

Nå mitt EKG var perfekt, även om de såg dubbelslagen. Blodtrycket var också perfekt. Likaså mina blodvärden. Och när läkaren lyssnade med stetoskopet lät allt bra.

Eftersom det inte var någon panikattack så trodde dom att jag var sönderstressad. Flera år av en oerhört pressad hemsituation i kombination med ideliga duster med skolan tar till slut ut sin rätt. Därtill en vinter och vår med allt för många föreläsningar.

Idag slår hjärtat någorlunda än så länge, men jag måste försöka få ner stressnivåerna ganska omgående. Det är inte min stil, men har uppenbarligen inte mycket att välja på. 

Stannar hemma den här fredagen. Ska kanske våga mig på en långsam promenad. Och så en fotbollsmatch på lördag. Därutöver bara läsa och vila.

Om det ännu finns någon som vill köpa min senaste bok "Den siste mönsteråsaren" så har jag 6 exemplar kvar. Mejla mig joni7229@gmail.com vid intresse. 160 kr kostar den och överskottet går till Friends, en organisation som jobbar mot mobbning.

Veckans låt blir Johnny Marrs nya singel. Han var ju den klassiska gitarristen och låstskrivaren i The Smiths. Som soloartist verkar han ha gjort allt för att musikaliskt distansera sig från tiden i The Smiths, vilket är oerhört ledsamt. Men nu! Äntligen! En ny låt som andas the Smiths. Visst. Marr sjunger inte som Morrissey, men det här är ändå ett välkommet steg tillbaka till det sound han kan bäst.


Inga kommentarer: