1 december 2017

Fredagsnytt

Försäljningen av min nya deckare tickar på. Jag tog hem 170 av upplagans 200 böcker. 145 av dessa är bokade och omkring 130 har redan delats ut. Det blir alltid en liten skara som av någon anledning är svår att nå. Men jag vet av erfarenhet att böckerna kommer att gå åt. Jag har ju ännu bara gjort reklam på bloggen och på Facebook. Inom några dagar kommer dessutom en artikel i tidningen och då brukar det bli några till som hör av sig. Därutöver har väl förlaget sålt en handfull av de 30 som jag lät dem behålla.

När man ger ut en bok själv som jag gör så köper jag alltså hem böcker av förlaget som jag sedan har en månad på mig att betala. Så jag måste i min tur försöka få betalt för böckerna av mina kunder inom den tiden. Och jag har snart fått in det som krävs, så jag känner mig trygg den här gången. Annars är det alltid en liten stress i det momentet.

Som tur är tar bokutdelningen en hel del tid, liksom städ och fix inför advent och jul. När en bok väl är färdig infinner sig annars alltid en viss rastlöshet.

I veckan som gått hade jag råkat dubbelboka två föredrag samma dag. Det blev svettigt, men jag rodde det i hamn. Är tacksam för båda tillställningarna och kände mig i hyfsad form. Är publiken intresserad och med på noterna så går allt mycket lättare och så var det vid båda evenemangen.


Nu tar jag helg och önskar er en trevlig sådan!

Pionjärgatan


Inga kommentarer: