2 augusti 2017

Nu är det dags

Det är dags för mig att gå in i bubblan igen. Ja, det är mitt uttryck när jag ska fokusera på något och stänga ute onödiga intryck. Tydligare profetisk skärpa. Skriva. Promenera. Äta nyttigt igen. 

Igår träffade jag min barndomsvän Peo. Vi tog ett par pilsner ihop och besökte hembygdsparken där de vackra bilarna visades upp. Allt var vackrare rent estetiskt förr. Ja, utom Peo och jag då förstås.

Men nu väntar alltså några sunda månader. Har gått upp lite i vikt igen och det är säkert en och annan som gör sig lustig över det. Det bjuder jag så gärna på. Kan gå ner det om jag bara vill och nu vill jag det. Dels mår man bättre, dels vill jag få ett litet återfall i ätande vid jul. Ge mig två, högst tre, månader så är jag tillbaka där jag var igen. Lax, gröt, ägg, sallader, kyckling, frukt. Bort med chips och gatuköksmat. Nu kör vi igen.

På lördag ska jag äntligen få se ett av mina favoritband - Garmarna. Spelningen är på Öland. 20 års väntan är då över.

Garmarna - Gamen

Inga kommentarer: