31 juli 2017

Nyklippt och deckaren

De där dagarna som passerar utan att man hinner tänka efter. Hade inte ens hunnit klippa mig och även om jag inte är särskilt fåfäng så finns det en gräns där man inte längre känner sig bekväm att visa sig ute. Men min ordinarie frisör visade sig ha semester. Fick bli en chansning på Intermezzo. Var lite orolig, men tjejen gjorde nog den mest professionella klippningen jag varit med om. Oerhört noggrann och därtill talför på en intelligent nivå. En del frisörer ska ju annars bara prata trams medan andra är knäpp tysta. Nå, nu vågar jag visa mig offentligt igen.

Skrivandet på deckaren har gått trögt en tid. Då ska man skriva ändå. Man får helt enkelt gneta sig igenom svackan. Tänker inte släppa ifrån mig något jag inte är helt nöjd med. Den här deckaren blir inte särskilt inställsam, men tar upp teman jag tänkt på. Mer filosofisk än den förra, men givetvis svart eller burlesk humor.

Får räcka så idag. Har fler projekt som jag kan återkomma till när tiden är inne.

En gång hade jag Morrisseyfrisyr. Men det skulle se konstigt ut att vandra runt så nu för tiden kanske. Eller…vem vet. Apropå dagens klippning så har han ju faktiskt gjort en låt på det temat. Säg det han inte skrivit om.


Inga kommentarer: