13 februari 2017

Kvinnor som dras till tuffingar

Jag har alltid betraktad kvinnan som en jämlike. Inte så att jag kallar mig feminist, men jag har alltid haft en jämlik syn. Det betyder förstås inte att jag finner varje kvinna attraktiv eller sympatisk, men det har i sådana fall med individen att göra, inte könet.

Däremot har jag alltid, ända sedan ungdomen, känt ett visst förakt inför fenomenet att snygga tjejer dras till farliga, stygga grabbar.

Redan under min skoltid hade busarna, de tuffa grabbarna med skinnjacka, ofta de snyggaste tjejerna. Och jag kan som vuxen se hur brölande, ölstinna, enstaviga, tatuerade överviktiga machohanar, med en hel del på meritlistan, ofta har kvinnor som spelar i en helt annan högre division. Jag har sett det så ofta att det inte kan vara en slump. Vad är det som gör att vackra kvinnor väljer dessa världar och sedan fastnar där?


Är kvinnorna så ädla att de ser till inre kvaliteter? Nej, knappast. En hel del av de här männen har en överdos av mindre smickrande noteringar på meritlistan. så gåtan kvarstår och kommer att behandlas i min kommande deckare.

2 kommentarer:

GK- bloggen sa...

Skönhet och ett gott förstånd behöver inte vara synonyma begrepp

Jonny sa...

Nej, så sant. Tack för komplettering.