15 april 2011

Så var det då dags att panikbromsa igen...

Kom i morse som vanligt körandes från Mölstad mot den smått berömda/ökända korsningen Parkgatan/Åsevadsgatan. När jag är framme vid korsningen kommer en bil från Åsevadsgatans västra del och svänger rakt ut, utan att lämna mig företräde. Jag fick panikbromsa och undvek därmed en olycka med några centimeter. Jag kände igen damen i bilen och konstaterade att det var andra gången jag fick panikbromsa för just henne i den korsningen. Totalt sett har jag fått tokbromsa 7 gånger nu i den korsningen. Sätt genast upp stoppskyltar!

3 kommentarer:

Jimmy sa...

Eller hon som ska ställa bilden hemma.

Anonym sa...

Om man struntar i väjningskyltar, vad kommer då att hända när man sätter upp stoppskyltar?

Jonny sa...

Ja, det är kanske naivt av mig att tro att folk har större respekt för en stoppskylt.